Heb je een medische vraag en wil je jouw klacht laten zien? Ga dan beeldbellen met de Praktijklijn! GZA heeft daarvoor een gratis app gemaakt, die je nu kunt downloaden op je eigen smartphone. Dankzij het beeldbellen kunnen de Praktijklijnmedewerker en jij elkaar zien en horen.
De voordelen van het beeldbellen
- De Praktijklijnmedewerker en jij kunnen elkaar zien en horen;
- Je kunt jouw (zichtbare) klacht direct laten zien. Dat is handig, want soms zijn klachten moeilijk uit te leggen;
- Beeldbellen kan via WiFi en is dus gratis op de COA-opvanglocatie;
- Je kunt gewoon vanuit je eigen kamer beeldbellen met je eigen smartphone;
- Het downloaden en installeren van de app is eenvoudig. Volg daarvoor onderstaande instructies op.
Je kunt de GZA-app alleen gebruiken voor medische vragen. Wil je een zorgafspraak maken of verzetten? Of een taxi bestellen voor vervoer naar een arts. Dat gaat niet via de app. Bel daarvoor de Praktijklijn tussen 08.30u en 17.00u.
Wat heb je nodig?
Voor het beeldbellen heb je een apparaat nodig dat is verbonden met internet, zoals een telefoon of tablet. Dat apparaat moet ook een microfoon, beeldscherm en camera hebben. En je hebt jouw COA-zorgnummer nodig om in te loggen.
Wat moet je nu doen om te kunnen beeldbellen met de Praktijklijn?
1. Download de GZA-app op uw apparaat vanuit de Appstore (Apple) of Playstore (Android).
2. Maak een GZA-account aan met uw COA-zorgnummer.
Als je de app hebt gedownload, kun je voortaan voor medische vragen ook beeldbellen met de GZA-Praktijklijn.
Hoe werkt het beeldbellen?
1. Log in met je zorgnummer en je GZA-account.
2. Je heeft nu twee opties:
a. Medische spoedgevallen;
b. Medische vragen zonder spoed.
Maak een keuze tussen deze twee opties.
3. Je wordt verbonden met de Praktijklijn.
Apple App Store
Google Play Store (Android)
